Давайте пригадаємо.
♦ Навіщо тваринам потрібна нервова система?
♦ Яку будову має нервова система кишковопорожнинних?
♦ Яку будову має нервова система кільчаків?
♦ Яку будову має нервова система членистоногих?
♦ Яку будову має нервова система молюсків?
♦ Які частини нервової системи координують її
діяльність у молюсків і членистоногих?
Хід роботи
1. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника,
ознайомтеся із особливостями будови головного мозку риб. Визначте, з якими
особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток
окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи таблиці.
Рис. 1. Головний мозок костистої риби(вигляд зверху):
1 — нюхова частка;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
2. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника,
ознайомтеся із особливостями будови головного мозку амфібій. Визначте, з якими
особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток
окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи
таблиці.
Рис. 2. Головний мозок земноводного
3. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника,
ознайомтеся із особливостями будови головного мозку рептилій. Визначте, з якими
особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток
окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи
таблиці.
4. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника,
ознайомтеся із особливостями будови головного мозку птахів. Визначте, з якими
особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток
окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи
таблиці.
Рис. 4. Головний мозок птаха(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
5. Використовуючи муляжі, зображення та матеріал підручника,
ознайомтеся із особливостями будови головного мозку ссавців. Визначте, з якими
особливостями життєдіяльності цієї групи тварин пов’язаний посилений розвиток
окремих відділів головного мозку. Запишіть цю інформацію у відповідні графи
таблиці.
Рис. 5. Головний мозок ссавця (кролика)(вигляд зверху):
1 — нюхові частки;
2 — передній мозок (великі півкулі);
4 — середній мозок;
5 — мозочок;
6 — довгастий мозок.
Таблиця для заповнення ( в зошиті)
Систематична група хребетних
|
Які відділи головного мозку
розвинені найкраще
|
Особливості життєдіяльност групи
тварин, пов’язаний розвиток відділів
головного мозку
|
Надклас Риби
|
||
Клас Амфібії
|
||
Клас Рептилії
|
||
Клас Птахи
|
||
Клас Ссавці
|
6. Формулювання висновків
Сформулюйте висновки практичної роботи, у яких укажіть, як
особливості будови головного мозку пов’язані з особливостями життєдіяльності
хребетних тварин.
Немає коментарів:
Дописати коментар